Artikler

Læs om hvad der rører sig i den faglige kommunikation. Alle artikler er skrevet af k1 medlemmer og derfor er der her mulighed for at få input og meninger fra forskellige faggrupper og brancher.

Har du en artikel – eller idé til en? Så send en mail til Peter Zeuthen eller Eva Vestrheim.

Komplikationer ved digital undervisning i et samfund med corona

Når undervisningen i skolerne; på universitetet digitaliseres helt, minimeres den kreative udfoldelse, den personlige samt faglige udvikling, som konsekvens af et manglende fysisk nærvær med medstuderende og lærere. Fællesskab, samhørighed, og sparring samt umiddelbar faglig feedback er således afgørende i en undervisningssituation.

Kommunikatører spiller en vigtig rolle i det meningsfulde samfund

Kommunikation spiller en vigtig rolle i offentligheden og legitimeringen af virksomheder og brands – og i skabelsen af det meningsfulde samfund, som de fleste af os søger at bidrage til. Ikke mindst i krisetider, som under en global pandemi, hvor fællesskaber får større betydning, og heltefortællinger lever stærkt. Og hvor fup, fakta og følelser får frit løb i et væld af kommunikationsspor.

Nyt fra K1

Så rundede vi 1-års dagen for nedlukningen, og det har været et år med enorme konsekvenser for verden, som vi alle vist stadig er i gang med at forstå og fordøje. Heldigvis aner jeg dog også en vis optimisme her i årets første forårsmåned. I K1 Kommunikationsforening har vi også oplevet en helt naturlig nedgang i de fysiske events, men nu begynder aktiviteterne at boble op til overfladen - også fra helt nye hjørner.

Hvad er særligt ved kommunikation og PR i Norden?

Vil du gerne vide, hvad der kendetegner strategisk kommunikation og PR i de nordiske lande? Brug 12 minutter på denne survey, så finder vi ud af det.
Klip linen

Hvad siger sølvpapirshatten?

Tech-giganterne har lukket for Trump - og han er ikke den eneste… Der kommer løbende nye eksempler på, at profiler, ja, hele kommentarspor, lukkes. Ofte ud fra et ønske om at værne om debattens kvalitet og saglighed. Spørgsmålet er, om det er den rette vej. Dette er et oplæg til debat – i meta… For hvad er den gode debat, hvornår styrker eller stækker vi den, og hvem skal afgøre det?

People Like Us:

WHY IS IT WORTH WAKING UP EVERY MORNING? TO HAVE A COLD BATH / SWIM IN THE MORNING, IN SUMMER AND IN WINTER Jede Morjen fängst dau oan un dus deich kaal boaden oder schwemmen, emm Summa wie im Winta (Trierer Platt, dialect from the city where I was born) Jeden Morgen mit einem kalten Bad oder Schwimmen starten, im Sommer wie im Winter (German) At begynde hver morgen med et koldt gys eller en kold svømmetur, både om sommeren og om vinteren (Danish) Karl-Heinz Pogner, Pocket Philosopher, Winter Swimmer, Beer Enthusiast, (T shirt-) Communication Researcher & ComInG’s Vice President of International Communities, proudly presents People like Us: Encouraging and including thoughts in hard times….