Artikler

Læs om hvad der rører sig i den faglige kommunikation. Alle artikler er skrevet af k1 medlemmer og derfor er der her mulighed for at få input og meninger fra forskellige faggrupper og brancher.

Har du en artikel – eller idé til en? Så send en mail til Peter Zeuthen eller Eva Vestrheim.

Nyt fra K1: Farvel fra forpersonen

Sommeren er over os, og kommunikationsfolk i det ganske land begynder at lukke ned for at tage på velfortjente sommerferier. Og dermed er det også tid til en lille status K1.

K1 og vores internationale samarbejder

Året 2023 har vist sig at være året, hvor K1 Kommunikationsforening bevæger sig længere ind på den internationale scene. Dermed begynder vi så småt at høste frugterne af flere års samarbejde med flere internationale organisationer og at understrege vores rolle som den forening, der samler de danske kommunikatører.
Sumit 2022

K1 Summit 2022: Forpersonens beretning

Et fast indslag til K1 Summit er forpersonens beretning. Gik du glip af den i år? Eller har du bare lyst til at dykke ned i den igen? Så læs den i sin fulde længde her.

Bæredygtig kommunikation: form vs. indhold?

Hvad er bæredygtig kommunikation - at formidle bæredygtighed eller at formidle bæredygtigt? I en kompleks verden med vilde problemer er mening, forståelse og sammenhæng altafgørende for et stærkt samfund. Men tager vi som kommunikatører ansvar for vores rolle i det?

Nyt fra K1: Juni 2022

Vi har bevæget os ind i sommeren, og det betyder ferie, og ikke så meget K1.

Katrines Kasse-kamp

Jeg er ikke kæmpefan af stiletter og læbestift, men kan svinge mig op til en mascara – så slipper jeg også for, at folk igen siger, jeg ser træt ud. Jeg foretrækker at tage opkald fra banken frem for dem fra børnehaven – men begge institutioner har det med at bytte om på mit og min husbonds telefonnumre Og ja, jeg vil rigtig gerne karriere, ledelse, skabe en virksomhed - også mens jeg har små børn.

Boganmeldelse: Den ydmyge leder

Lyder det som et paradoks at sætte ydmyghed og ledelse i samme sætning? Det gør det ikke for denne boges mange forfattere, men flere af dem forholder sig til at mange nok vil have problemer med bogens titel. Fx indleder Lea Meier Thode i bogens sidste kapitel: ”Min tese er, at titlen på denne antologi vil virke provokerende på flere ledere”.

Komplikationer ved digital undervisning i en corona-tid

Vi kredser om den varme grød, og vender tilbage til det evigt gyldige. Vigtigheden af de medmenneskelige bånd, vigtigheden af at være med i et fællesskab under sit studieforløb. Vigtigheden af at finde ligesindede, at skabe relationer, at føle at man hører til - under sin studietid. Vi kan overkomme mere, det er sjovere og vi føler os bedre, når vi kan mødes for at sparre, udveksle og være fysisk tilstedeværende med – og for hinanden. Når vi føler os forbundet.

Komplikationer ved digital undervisning i et samfund med corona

Når undervisningen i skolerne; på universitetet digitaliseres helt, minimeres den kreative udfoldelse, den personlige samt faglige udvikling, som konsekvens af et manglende fysisk nærvær med medstuderende og lærere. Fællesskab, samhørighed, og sparring samt umiddelbar faglig feedback er således afgørende i en undervisningssituation.