Artikler

Læs om hvad der rører sig i den faglige kommunikation. Alle artikler er skrevet af k1 medlemmer og derfor er der her mulighed for at få input og meninger fra forskellige faggrupper og brancher.

Har du en artikel – eller idé til en? Så send en mail til Peter Zeuthen eller Eva Vestrheim.

Velkommen tilbage til jobbet

Som det ser ud nu, vil vi snart komme tilbage til den sædvanlige arbejdsplads. Men det, vi kommunikatører vender tilbage til, er en arbejdsplads eller en kundekreds, der ikke alene har brug for at reetablere en ny kundekreds men også står over for helt nye paradigmer.

Corona will make or break us

We used to consider whether we had a decent job or not. This is kind of where we were at. Corona is the new reality and we keep feeding the symptoms.

Danmarks første retreat er landet, og snart er den slut igen

Det er velsagtens ikke corona-diagnosen, der vil tage livet af os, snarere er det frygt, stress over at være ubrugelig, hypokondri, ensomhed, massepsykose, hysteria, og inaktivitet. Vi talte jo alle sammen om det her, med at ændre det der mind-set, ikke sandt. Nu fik vi terpet teorien, nu kom den praktiske øvelse.

Sorgkommunikation – hvad og hvorfor?

Er sorgkommunikation noget, som vi bør beskæftige os med? Det korte svar er JA! Sorg er i høj grad et tabubelagt emne, og hvis det nogensinde skal ændre sig, så er vi nødt til at starte med at kommunikere. Gennem sorgkommunikation kan vi åbne for tabuet og skabe rum til de efterladte, men det kræver, at vi forsøger at forstå, hvad sorg er.

’Kombulancen’ rykker ud: K1 co-brainer om kommunikationsløsninger

I slutningen af februar havde vi i K1 premiere på vores nystartede type event, ’Kombulancen’, hvor ideen er, at vi rykker ud i felten til en virksomhed eller organisation med en spændende kommunikationsudfordring og begrænsede ressourcer. Vi snitter casen til og smider de første brikker på bordet. Første stop var hos Ungeklimarådet på et velbesøgt arrangement hos Klima-, Energi og Forsyningsministeriet.

K1 Nytårstaffel 2020 – faglig inspiration og netværk

I samarbejde med Codan Forsikring åbnede K1 Kommunikationsforening dørene for et brag af et nytårstaffel for både garvede og nye medlemmer samt gæster med interesse for kommunikationsfeltet. Aftenen bød på et væld af faglige indslag om tendenser i branchen og præsenterede smagsprøver fra aktuelle aktiviteter i K1 og lidt godt til ganen, naturligvis.