Artikler

Læs om hvad der rører sig i den faglige kommunikation. Alle artikler er skrevet af k1 medlemmer og derfor er der her mulighed for at få input og meninger fra forskellige faggrupper og brancher.

Har du en artikel – eller idé til en? Så send en mail til Peter Zeuthen eller Eva Vestrheim.

Forpersonstanker – juli

I K1 kan du arbejde med de emner, du brænder mest for. Sammen med andre og med ophæng i din faglighed og professionalisme kan du lade dig føre af 'din hjertesag' og gøre andre klogere. Det er præcis det, jeg altid har håbet, at K1 kunne blive platform for. Et sted, hvor vi kan diskutere synspunkter og udfordre verden - samtidig med at vi forholder os til, hvordan vi kan handle på det

Velkommen tilbage til jobbet

Som det ser ud nu, vil vi snart komme tilbage til den sædvanlige arbejdsplads. Men det, vi kommunikatører vender tilbage til, er en arbejdsplads eller en kundekreds, der ikke alene har brug for at reetablere en ny kundekreds men også står over for helt nye paradigmer.

Corona will make or break us

We used to consider whether we had a decent job or not. This is kind of where we were at. Corona is the new reality and we keep feeding the symptoms.

Danmarks første retreat er landet, og snart er den slut igen

Det er velsagtens ikke corona-diagnosen, der vil tage livet af os, snarere er det frygt, stress over at være ubrugelig, hypokondri, ensomhed, massepsykose, hysteria, og inaktivitet. Vi talte jo alle sammen om det her, med at ændre det der mind-set, ikke sandt. Nu fik vi terpet teorien, nu kom den praktiske øvelse.

Sorgkommunikation – hvad og hvorfor?

Er sorgkommunikation noget, som vi bør beskæftige os med? Det korte svar er JA! Sorg er i høj grad et tabubelagt emne, og hvis det nogensinde skal ændre sig, så er vi nødt til at starte med at kommunikere. Gennem sorgkommunikation kan vi åbne for tabuet og skabe rum til de efterladte, men det kræver, at vi forsøger at forstå, hvad sorg er.

’Kombulancen’ rykker ud: K1 co-brainer om kommunikationsløsninger

I slutningen af februar havde vi i K1 premiere på vores nystartede type event, ’Kombulancen’, hvor ideen er, at vi rykker ud i felten til en virksomhed eller organisation med en spændende kommunikationsudfordring og begrænsede ressourcer. Vi snitter casen til og smider de første brikker på bordet. Første stop var hos Ungeklimarådet på et velbesøgt arrangement hos Klima-, Energi og Forsyningsministeriet.