Artikler

Læs om hvad der rører sig i den faglige kommunikation. Alle artikler er skrevet af k1 medlemmer og derfor er der her mulighed for at få input og meninger fra forskellige faggrupper og brancher.

Har du en artikel – eller idé til en? Så send en mail til Peter Zeuthen eller Eva Kistrup.

Er Fake News kommet for at blive?

Seminaret gav et godt overblik over begrebet Fake News og de udfordringer, det allerede har givet presse- og kommunikationsfaget. Vi bliver nødt til ikke alene at holde den etiske fane højt, men også være ekstremt kritiske - ikke kun på andres adfærd, men også på vores egen.

Technology will make or break us

At the UNLEASH conference held in the heart of Paris, late October, one of the leading topics was disruption. The discussion addressed the desire for disruption versus fear of change. If we don’t move, we fall behind. We either go with the flow or we miss the flow. Opportunity and responsibility are key.

Mind the inclusive gap

A diverse workforce including different cultural backgrounds, skillsets, interdisciplinary fields, modes of communication, gender and age are likely to perform better than a workforce consisting of likeminded people who tend to mutually reinforce their familiar sense of values, perspectives and experiences. At the UNLEASH conference held at the Paris Convention Centre, at Porte de la Place de Versailles, inclusion was a hot buzz word among others.

Hvor skal vi hen?

På årets Summit, satte K1 fokus på nogle af de aktuelle og kommende trends. Deltagerne kunne selv vælge hvilken af seks udfordringer, de ville arbejde videre med – ikke kun på Summit – men også med at afholde arrangementer med i det kommende år og måske videre frem.

Næste generation: Corporate Communications

Jeg er taget til kommunikationsforeningen K1’s event: What are the emerging themes in Corporate Communications? Min motivation for at deltage er at få en bredere forståelse for, hvad der venter mig i mit fremtidige job. For en ung studerende på CBS, kan det nemlig være svært at vurdere, hvordan fremtiden på arbejdsmarkedet kommer til at se ud.

Den personlige samtale vol. II

Vi sad på toppen af Riget for at dykke ned i omstændighederne omkring den personlige samtale i professionelt øjemed. Denne gang med yderligere fordybelse, skæve tilgangsvinkler for at finde det rigtige værktøj frem fra værktøjskassen, og på den måde klargøre en dybereliggende strategi.