Artikler

Læs om hvad der rører sig i den faglige kommunikation. Alle artikler er skrevet af k1 medlemmer og derfor er der her mulighed for at få input og meninger fra forskellige faggrupper og brancher.

Har du en artikel – eller idé til en? Så send en mail til Peter Zeuthen eller Eva Vestrheim.

Boganmeldelse: Den ydmyge leder

Lyder det som et paradoks at sætte ydmyghed og ledelse i samme sætning? Det gør det ikke for denne boges mange forfattere, men flere af dem forholder sig til at mange nok vil have problemer med bogens titel. Fx indleder Lea Meier Thode i bogens sidste kapitel: ”Min tese er, at titlen på denne antologi vil virke provokerende på flere ledere”.

Komplikationer ved digital undervisning i en corona-tid

Vi kredser om den varme grød, og vender tilbage til det evigt gyldige. Vigtigheden af de medmenneskelige bånd, vigtigheden af at være med i et fællesskab under sit studieforløb. Vigtigheden af at finde ligesindede, at skabe relationer, at føle at man hører til - under sin studietid. Vi kan overkomme mere, det er sjovere og vi føler os bedre, når vi kan mødes for at sparre, udveksle og være fysisk tilstedeværende med – og for hinanden. Når vi føler os forbundet.

Komplikationer ved digital undervisning i et samfund med corona

Når undervisningen i skolerne; på universitetet digitaliseres helt, minimeres den kreative udfoldelse, den personlige samt faglige udvikling, som konsekvens af et manglende fysisk nærvær med medstuderende og lærere. Fællesskab, samhørighed, og sparring samt umiddelbar faglig feedback er således afgørende i en undervisningssituation.

Kommunikatører spiller en vigtig rolle i det meningsfulde samfund

Kommunikation spiller en vigtig rolle i offentligheden og legitimeringen af virksomheder og brands – og i skabelsen af det meningsfulde samfund, som de fleste af os søger at bidrage til. Ikke mindst i krisetider, som under en global pandemi, hvor fællesskaber får større betydning, og heltefortællinger lever stærkt. Og hvor fup, fakta og følelser får frit løb i et væld af kommunikationsspor.

Nyt fra K1

Så rundede vi 1-års dagen for nedlukningen, og det har været et år med enorme konsekvenser for verden, som vi alle vist stadig er i gang med at forstå og fordøje. Heldigvis aner jeg dog også en vis optimisme her i årets første forårsmåned. I K1 Kommunikationsforening har vi også oplevet en helt naturlig nedgang i de fysiske events, men nu begynder aktiviteterne at boble op til overfladen - også fra helt nye hjørner.

Hvad er særligt ved kommunikation og PR i Norden?

Vil du gerne vide, hvad der kendetegner strategisk kommunikation og PR i de nordiske lande? Brug 12 minutter på denne survey, så finder vi ud af det.