Skip to content

Artikler

Læs om hvad der rører sig i den faglige kommunikation. Alle artikler er skrevet af k1 medlemmer og derfor er der her mulighed for at få input og meninger fra forskellige faggrupper og brancher.

Har du en artikel – eller idé til en? Så send en mail til Peter Zeuthen eller Eva Kistrup.

Karen Lomholt

Agent 4.0

Det er blevet en hjertesag for Karen Lumholt at oplyse og undervise i, hvordan man tilpasser sin praksis til en ny virkelighed, og dermed giver sig selv en bedre chance for at få sine budskaber ud og lære at samarbejde med brugere og influenter.

Branding på Lyd

Antallet af podcastser eksploderet de senere år, og mange organisationer henvender sig i dag til sine målgrupper via lydmediets populære univers. Til Københavns Podcast Festival havde Emil Dahl-Nielsen fra bro Kommunikation i samarbejde med K1 Kommunikationsforening inviteret tre forskellige kommercielle podcasts på scenen. Det blev til en snak om, hvordan de bruger podcastmediet, og hvad der er do’s and don’ts, hvis man har en spirende drøm om at give sig i kast med sin egen podcast.
Emil Dahl-Nielsen

10 spørgsmål til Podcasteren

Hos K1 er vi nysgerrige på mange ting. Det er der sikkert andre, der også er. Derfor har jeg sat mig for at starte en helt ny artikelserie hos K1 Kommunikationsforening, hvor vi møder inspirerende mennesker til en snak om, hvad de brænder for. Formatet er simpelt, jeg har forberedt 10 spørgsmål, og så tager vi en snak med dem som udgangspunkt. Hvor vi så ender henne, det er styret af den enkelte samtale. I første artikel har jeg talt om podcast med Emil Dahl-Nielsen, der er konsulent hos bro Kommunikation. Og du kan godt glæde dig til at læse videre, for Emil deler en masse unikke guldkorn til, hvordan man får succes med sin podcast.

Kudos for etisk lederskab

Vi er forbi den tid, hvor det bare handler om ”at manipulere/selektere/formulere informationer, så vores kunder fremstår bedst muligt i medierne og over for deres interessenter.” Det tjener nemlig ikke kunderne på den lange bane.

Historier i hjertet

For Charlotte har historier altid haft en helt særlig betydning. Hun har et storforbrug af skønlitteratur, som startede allerede i hendes tidlige teenageår og hun erfarede hurtigt, at man ved hjælp af fortællinger kan røre folks hjerter og skabe forandringer.

Leder: Knips, knaster og knæfald – hvor peger K-pilen hen?

Bliver fremtidens kommunikation styret af de mange knips og øjebliksbilleder? Finder vi endelig algoritmen for god opførsel? Hvad bliver det næste, vi kommunikatører skal fylde værktøjskassen med?