Artikler

Læs om hvad der rører sig i den faglige kommunikation. Alle artikler er skrevet af k1 medlemmer og derfor er der her mulighed for at få input og meninger fra forskellige faggrupper og brancher.

Har du en artikel – eller idé til en? Så send en mail til Peter Zeuthen eller Eva Vestrheim.

K1 generalforsamling 2020: Forpersonens beretning

Selvom vi ikke starter året med en fest, så synes jeg bestemt, at vi kan slutte det gamle med en fejring.

Brug for kommunikatører til at skabe legitimitet

Vores bud er Det meningsfulde samfund, hvor en genaktivering af medborgeren som ildsjæl og dermed ønsket om at værne om fællesskabet og bidrage til sammenhængskraften spiller en afgørende rolle.

Forpersonstanker – august

Forleden blev jeg spurgt om, hvad jeg mener, er en kommunikatørs faglighed... det er ikke første gang, jeg er blevet spurgt, og jeg tænker heller ikke, at jeg er den eneste kommunikatør, der har fået det spørgsmål.

NÅR HJERTET FÅR SPROG

Vi må tænke kommunikation ind i nye kontekster. Vi må omdefinere begreberne, og bruge kommunikation mere kreativt og menneskeligt vedrørende. Tiden fordrer fornyelse og transformation. ”Det Meningsfulde Samfund” er et af K1s nye initiativer, der spejler denne bestræbelse, og arrangementet ”Sange vi er fælles om” var det første i rækken af dette initiativ. Denne gang handlede det om at synge sammen. Fællessang er en måde at kommunikere med hinanden på - på en befriende, anderledes og nærværende facon. Fællessang er gået fra at være en højskoleting til at brede sig i alle kredse. Fællessang var ikke så hot. Nu er det blevet hipt.

Forpersonstanker – juli

I K1 kan du arbejde med de emner, du brænder mest for. Sammen med andre og med ophæng i din faglighed og professionalisme kan du lade dig føre af 'din hjertesag' og gøre andre klogere. Det er præcis det, jeg altid har håbet, at K1 kunne blive platform for. Et sted, hvor vi kan diskutere synspunkter og udfordre verden - samtidig med at vi forholder os til, hvordan vi kan handle på det

Velkommen tilbage til jobbet

Som det ser ud nu, vil vi snart komme tilbage til den sædvanlige arbejdsplads. Men det, vi kommunikatører vender tilbage til, er en arbejdsplads eller en kundekreds, der ikke alene har brug for at reetablere en ny kundekreds men også står over for helt nye paradigmer.