Boganmeldelse – test dine idéer

Med ”Test dine idéer” får du simple, og stærkt visuelle, beskrivelser af alt hvad du skal bruge for at udføre, strukturere og validere test af idé og produkt.

I K1 har vi startet et nyt koncept “K1s Boganmelderkorps”. Her anmelder medlemmer af K1 Kommunikationsforening faglitteratur. Vi har lavet aftaler med Samfundslitteratur, Dafolo og Gyldendal Business om, at de sender os den nyeste faglitteratur, så vi kan brede anmeldelserne ud i K1s netværk. Tak til de tre forlag og til anmelderne for jeres bidrag. Du kan også blive anmelder – send os en mail på K1@K1kommunikationsforening.dk.

Denne anmeldelse er skrevet af Jes Andersen, kommunikationsansvarlig i Copenhagen Science City, hvor 350+ innovationsintensive start-up virksomheder dagligt udvikler, tester og ombygger nye produkter og forretningsmodeller.


Test denne anmeldelse

Jeg kunne godt anbefale denne bog til kommunikatører, men jeg bør nok teste ideen først. 

Bogen “Test dine idéer” af David J. Bland og Alex Osterwalder fra Gyldendal Business er klart henvendt til iværksættere og produktudviklere. Min hypotese er, at kommunikatører har samme slags udfordringer.

Jes Andersen med bogen “Test dine ideer”

I iværksætterkredse er det et centralt mantra at man skal udvikle, teste og bygge om. Når jeg anbefaler ”Test dine idéer” til dig som er kommunikatør, bygger jeg det på to simple antagelser. Jeg antager at du, lige som jeg, ofte udvikler nye kommunikationsprodukter. Jeg antager også, at din uddannelse, lige som min, var fattig på træning i at teste produkter på egentlige kunder…  Undskyld: Målgrupper.

Disse antagelser kunne jeg formentlig belyse med en simpel spørgeskemaundersøgelse, men bogen beskriver også 43 andre eksperiment- og testmetoder. Fra de hurtige og billige med lav evidens til de kostbare, langstrakte og videnskabeligt holdbare. Med bogen får du en grundig indføring i hvad de forskellige testmetoder egner sig bedst til, hvornår man skal bruge hvilke test og hvad de koster i tid og penge.

Med ”Test dine idéer” får du simple, og stærkt visuelle, beskrivelser af alt hvad du skal bruge for at udføre, strukturere og validere test af idé og produkt.

Mange kommunikationsopgaver har fællestræk med at starte en ny virksomhed. De er ofte nye. Kunde- eller målgruppegrundlaget er usikkert eller ligefrem ukendt og det kan være svært at vide hvilken løsning, der vil vinde genklang hos kunder eller målgruppe. Med ”Test dine idéer” får du simple, og stærkt visuelle, beskrivelser af alt hvad du skal bruge for at udføre, strukturere og validere test af idé og produkt. Fra opbygning af dit team over ledelse af testprojekter til faldgruber og organisation. 

Hvis du søger noget let til natbordet, skal du lede videre. Denne bog er ikke litteratur. Den er et værktøj. Den er holdt i direkte tale lige som denne anmeldelse. Den er også rigt illustreret og overskueligt og pædagogisk opbygget. Takket være det kan selv en kommunikatør uden forretningserfaring oversætte dens greb og begreber til at passe på egen verden og udfordringer. 

Hvis du stadig tvivler på, at ”Test dine ideer” passer til dig, kan du udsætte den for den ultimative test. Prisen er 399,95 i udsalg. Vil du give det, for at lære at teste dine idéer?

TEST DINE IDEER

DAVID J. BLAND,  ALEXANDER OSTERWALDER

ISBN9788702296921
Udgave1
Udgivet2020
Sider368