You Heard it Here

K salon med topchefer 3. september 2018 Tekst: Eva Kistrup   Et stort antal K1´re havde fundet vejen til K Salon hos KUA. Dagens program gav nemlig kommunikatører og konsulenter en enestående chance for at høre fra to af kommunikationscheferne fra nogle af Danmarks største offentlige og private virksomheder.   Elisabeth Geday fra Region Hovedstaden og Kasper Ibsen Beck fra Arla Foods fortalte åbent om gode og mindre gode erfaringer med kommunikationsbureauer. De gav bla. følgende råd: 1.      Sæt dig ordentligt ind i vores forretningsmodeller. Vi møder mange potentielle leverandører der ikke forstår vores forretningsmodeller som henholdsvis andels- og offentlig virksomhed.  Og det medfører, at de rammer ved siden af skiven. 2.      Vi har begge velbemandede kommunikationsafdelinger. Når vi søger eksterne leverandører, er det som regel til spidsbelastninger eller særlige projekter. Arla udliciterer f.eks. mange skriveopgaver. 3.      Vi elsker at møde leverandører, der virkelig ved noget om hvor kommunikationsfaget bevæger sig hen. Vi elsker at høre om nye trends og metoder, specielt når de matcher vores udfordringer. 4.      Vær ærlig omkring jeres muligheder for at hjælpe os. Hvis I ikke har luft i bemandingen til at tage opgaven, så sig det i stedet for at komme med en lappeløsning. Vi skal nok ringe igen. 5.      Vi ved godt, hvad varen koster og vi betaler gerne for kvalitet. Så lad være med at overbyde eller underbyde jer selv. 6.    Vi ser jeres og til dels vores egen store udfordring i de kommende år, som at blive bedre til at kunne overskue, fortolke og agere på den stigende mængde af viden, analyser, trends og tal som er til rådighed. Det bliver nok et af de områder, hvor vi vil hente ekstern hjælp. Vi tror ikke det kun er os, der får behovet.       

K salon med topchefer

3. september 2018

Tekst: Eva Kistrup

 

Et stort antal K1´re havde fundet vejen til K Salon hos KUA. Dagens program gav nemlig kommunikatører og konsulenter en enestående chance for at høre fra to af kommunikationscheferne fra nogle af Danmarks største offentlige og private virksomheder.  

Elisabeth Geday fra Region Hovedstaden og Kasper Ibsen Beck fra Arla Foods fortalte åbent om gode og mindre gode erfaringer med kommunikationsbureauer. De gav bla. følgende råd:

1.      Sæt dig ordentligt ind i vores forretningsmodeller. Vi møder mange potentielle leverandører der ikke forstår vores forretningsmodeller som henholdsvis andels- og offentlig virksomhed.  Og det medfører, at de rammer ved siden af skiven.

2.      Vi har begge velbemandede kommunikationsafdelinger. Når vi søger eksterne leverandører, er det som regel til spidsbelastninger eller særlige projekter. Arla udliciterer f.eks. mange skriveopgaver.

3.      Vi elsker at møde leverandører, der virkelig ved noget om hvor kommunikationsfaget bevæger sig hen. Vi elsker at høre om nye trends og metoder, specielt når de matcher vores udfordringer.

4.      Vær ærlig omkring jeres muligheder for at hjælpe os. Hvis I ikke har luft i bemandingen til at tage opgaven, så sig det i stedet for at komme med en lappeløsning. Vi skal nok ringe igen.

5.      Vi ved godt, hvad varen koster og vi betaler gerne for kvalitet. Så lad være med at overbyde eller underbyde jer selv.

6.    Vi ser jeres og til dels vores egen store udfordring i de kommende år, som at blive bedre til at kunne overskue, fortolke og agere på den stigende mængde af viden, analyser, trends og tal som er til rådighed. Det bliver nok et af de områder, hvor vi vil hente ekstern hjælp. Vi tror ikke det kun er os, der får behovet.       

Efterlad en kommentar

Du skal være logget ind for at kommentere