Troværdig kommunikation

[fusion_builder_container admin_label=”Intro” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”100px” padding_left=”” admin_toggled=”no”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text] TROVÆRDIG KOMMUNIKATION [/fusion_text][fusion_separator style_type=”single solid” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”#74c5da” top_margin=”0″ bottom_margin=”30px” border_size=”4″ icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”150px” alignment=”left” /][fusion_text] Tekst og billede af Eva Vestrheim [/fusion_text][fusion_sharing tagline=”” tagline_color=”” backgroundcolor=”” title=”” link=”” description=”” icons_boxed=”” icons_boxed_radius=”” color_type=”brand” icon_colors=”” box_colors=”” tooltip_placement=”” pinterest_image=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” /][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”15px” bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text] Er blevet et godt, velbrugt udtryk, måske en anelse slidt. I dag hedder det bæredygtig kommunikation. Kommunikation med holdning og substans. Kommunikation uden støj. Vi skal udskifte marketing med mattering. Vi skal skabe betydning, berøre essentielle emner, der rykker os. Kommunikation skal gøre os rigere som mennesker, og ikke fattigere. [/fusion_text][fusion_imageframe image_id=”1342″ style_type=”none” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”6″ bordercolor=”#28577b” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]http://k1community.dk/wp-content/uploads/2017/12/IMG_9498-660×440-200×133.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text] Markedsføring er strategisk kommunikation for at få brugeren til at tro på, at han har brug for noget komplet ubrugeligt og ligegyldigt. Bæredygtig kommunikation er ærlig kommunikation. Det nye udtryk er blot gammel vin på nye flasker. Det handler fremdeles om værdifuld kommunikation, kommunikation uden floskler og tomme ord, kommunikation uden skjulte dagsordener, kommunikation uden crap. Støjfri kommunikation De sociale medier er overvejende kommunikation med støj. Hele facebook oser af afsenderhensigter og forurening. Det handler om at brande sig selv. Skjult marketing, som florerede så fint i halvfemserne florerer fremdeles fint på facebook. Maskeradebal, fordrejninger, udstillingsvindue og forskønnelse. På Sustainable Brands konferencen i København, som fandt sted på Royal Blu Radisson, 30.10 – 1. 11 2017, introducerede Thomas Kolster en ny måde at tænke annoncering og marketing på. [/fusion_text][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”30px” bottom_margin=”30px” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”1_2″ spacing=”2%” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”40px” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_imageframe image_id=”1335″ style_type=”none” stylecolor=”” hover_type=”zoomin” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”yes” gallery_id=”” lightbox_image=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]http://k1community.dk/wp-content/uploads/2017/12/Thomas-Kolster-400×340.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text] (Billede: http://www.business-review.eu) [/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”1_2″ spacing=”2%” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text] Han kalder sit firma for Goodvertising, og har udgivet en bog af samme navn, om samme emne, nemlig at tænke marketing ind i et perspektiv, der kan skabe værdi hos modtageren, og som ikke blot har til hensigt at udnytte brugeren. Der er ikke noget galt med formidling og annoncering, vi skal bare dreje hjulet 180 %. ”Vi skal udskifte marketing med mattering”, understreger Kolster. Vi skal skabe værdi, berøre essentielle emner, der er betydningsfulde for vores videre udvikling. Kommunikation skal gøre os rigere som mennesker, og ikke fattigere. [/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” dimension_margin=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text] Fra marketing til mattering Thomas Kolsters bog ”Goodvertising” (2015), er et overblik over annonceringens og reklamens historie, samt introduktion af en ny vision om at annoncere med højere formål for øje. Ifølge Thomas Kolster er brands’ manglende substans det grundlæggende problem. Der er alt for meget tom sniksnak, og for lidt handling bag pralende løfter og flotte ord. For mange brøl, og for lidt bid. For lidt substans og for meget kliché.  “It seems like most agencies and marketers are treating the biggest issues of our time as a new trend, as if doing good is simply the ‘new black’ (…) (Thomas Kolster, Sustainable Brands, 2015). Hvor vi er nu, er vi nødsaget til at ændre formidlingsformen. Kommunikation skal ”empower” os som mennesker, bemyndige – og ikke svække os. På konferencen introducerede Thomas Kolster tillige sin kommende bog, til udgivelse i 2018, ”The New Power is Empower.” Hans budskab er at tone op for menneskets potentiale som den vigtigste ressource. ”The real power.” Det handler om at bemyndige os selv, som mennesker. Det er os, menneskene, der skal antændes og handle.  Kort sagt skal vi tage ansvar for vores kommunikation, vores handlinger og vores sociale relationer. Vi skal handle og formidle i overensstemmelse med troværdighed og ægte dyder. [/fusion_text][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”30px” bottom_margin=”30px” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”1_2″ spacing=”2%” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text] Berigende kommunikation   Også er vi tilbage til udgangspunktet, at skabe værdifuld kommunikation, der giver mening, der beriger os som mennesker, som giver indsigt og som skaber synergi. For det er den type kommunikation, som vi mere end andet har brug for, i en verden hvor alt er i opløsning, hvor alt er ved at gå til grunde og kører på sidste vers, hvor informationsoverload giver os verbal forstoppelse. Som således truer med at fjerne respekten for ordet, tilliden til den indsigtsfulde formidling og det rene sprog; den troværdige kommunikation. [/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”1_2″ spacing=”2%” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”40px” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_imageframe image_id=”1336″ style_type=”bottomshadow” stylecolor=”” hover_type=”zoomin” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”yes” gallery_id=”” lightbox_image=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]http://k1community.dk/wp-content/uploads/2017/12/IMG_9711-660×440-400×267.jpg[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

[fusion_builder_container admin_label=”Intro” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”100px” padding_left=”” admin_toggled=”no”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]

TROVÆRDIG KOMMUNIKATION

[/fusion_text][fusion_separator style_type=”single solid” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”#74c5da” top_margin=”0″ bottom_margin=”30px” border_size=”4″ icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”150px” alignment=”left” /][fusion_text]

Tekst og billede af Eva Vestrheim

[/fusion_text][fusion_sharing tagline=”” tagline_color=”” backgroundcolor=”” title=”” link=”” description=”” icons_boxed=”” icons_boxed_radius=”” color_type=”brand” icon_colors=”” box_colors=”” tooltip_placement=”” pinterest_image=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” /][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”15px” bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text]

Er blevet et godt, velbrugt udtryk, måske en anelse slidt. I dag hedder det bæredygtig kommunikation. Kommunikation med holdning og substans. Kommunikation uden støj. Vi skal udskifte marketing med mattering. Vi skal skabe betydning, berøre essentielle emner, der rykker os. Kommunikation skal gøre os rigere som mennesker, og ikke fattigere.

[/fusion_text][fusion_imageframe image_id=”1342″ style_type=”none” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”6″ bordercolor=”#28577b” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]http://k1community.dk/wp-content/uploads/2017/12/IMG_9498-660×440-200×133.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

Markedsføring er strategisk kommunikation for at få brugeren til at tro på, at han har brug for noget komplet ubrugeligt og ligegyldigt.

Bæredygtig kommunikation er ærlig kommunikation. Det nye udtryk er blot gammel vin på nye flasker. Det handler fremdeles om værdifuld kommunikation, kommunikation uden floskler og tomme ord, kommunikation uden skjulte dagsordener, kommunikation uden crap.

Støjfri kommunikation

De sociale medier er overvejende kommunikation med støj. Hele facebook oser af afsenderhensigter og forurening. Det handler om at brande sig selv. Skjult marketing, som florerede så fint i halvfemserne florerer fremdeles fint på facebook. Maskeradebal, fordrejninger, udstillingsvindue og forskønnelse.

På Sustainable Brands konferencen i København, som fandt sted på Royal Blu Radisson, 30.10 – 1. 11 2017, introducerede Thomas Kolster en ny måde at tænke annoncering og marketing på.

[/fusion_text][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”30px” bottom_margin=”30px” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”1_2″ spacing=”2%” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”40px” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_imageframe image_id=”1335″ style_type=”none” stylecolor=”” hover_type=”zoomin” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”yes” gallery_id=”” lightbox_image=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]http://k1community.dk/wp-content/uploads/2017/12/Thomas-Kolster-400×340.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

(Billede: http://www.business-review.eu)

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”1_2″ spacing=”2%” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]

Han kalder sit firma for Goodvertising, og har udgivet en bog af samme navn, om samme emne, nemlig at tænke marketing ind i et perspektiv, der kan skabe værdi hos modtageren, og som ikke blot har til hensigt at udnytte brugeren. Der er ikke noget galt med formidling og annoncering, vi skal bare dreje hjulet 180 %. ”Vi skal udskifte marketing med mattering”, understreger Kolster. Vi skal skabe værdi, berøre essentielle emner, der er betydningsfulde for vores videre udvikling. Kommunikation skal gøre os rigere som mennesker, og ikke fattigere.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” dimension_margin=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]

Fra marketing til mattering

Thomas Kolsters bog ”Goodvertising” (2015), er et overblik over annonceringens og reklamens historie, samt introduktion af en ny vision om at annoncere med højere formål for øje.

Ifølge Thomas Kolster er brands’ manglende substans det grundlæggende problem. Der er alt for meget tom sniksnak, og for lidt handling bag pralende løfter og flotte ord. For mange brøl, og for lidt bid. For lidt substans og for meget kliché.

 “It seems like most agencies and marketers are treating the biggest issues of our time as a new trend, as if doing good is simply the ‘new black’ (…) (Thomas Kolster, Sustainable Brands, 2015).

Hvor vi er nu, er vi nødsaget til at ændre formidlingsformen. Kommunikation skal ”empower” os som mennesker, bemyndige – og ikke svække os.

På konferencen introducerede Thomas Kolster tillige sin kommende bog, til udgivelse i 2018, ”The New Power is Empower.” Hans budskab er at tone op for menneskets potentiale som den vigtigste ressource. ”The real power.” Det handler om at bemyndige os selv, som mennesker. Det er os, menneskene, der skal antændes og handle.  Kort sagt skal vi tage ansvar for vores kommunikation, vores handlinger og vores sociale relationer. Vi skal handle og formidle i overensstemmelse med troværdighed og ægte dyder.

[/fusion_text][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”30px” bottom_margin=”30px” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”1_2″ spacing=”2%” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]

Berigende kommunikation  

Også er vi tilbage til udgangspunktet, at skabe værdifuld kommunikation, der giver mening, der beriger os som mennesker, som giver indsigt og som skaber synergi. For det er den type kommunikation, som vi mere end andet har brug for, i en verden hvor alt er i opløsning, hvor alt er ved at gå til grunde og kører på sidste vers, hvor informationsoverload giver os verbal forstoppelse. Som således truer med at fjerne respekten for ordet, tilliden til den indsigtsfulde formidling og det rene sprog; den troværdige kommunikation.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_2″ layout=”1_2″ spacing=”2%” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”40px” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_imageframe image_id=”1336″ style_type=”bottomshadow” stylecolor=”” hover_type=”zoomin” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”yes” gallery_id=”” lightbox_image=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]http://k1community.dk/wp-content/uploads/2017/12/IMG_9711-660×440-400×267.jpg[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Efterlad en kommentar

Du skal være logget ind for at kommentere