Nyt fra K1

Så rundede vi 1-års dagen for nedlukningen, og det har været et år med enorme konsekvenser for verden, som vi alle vist stadig er i gang med at forstå og fordøje. Heldigvis aner jeg dog også en vis optimisme her i årets første forårsmåned. I K1 Kommunikationsforening har vi også oplevet en helt naturlig nedgang i de fysiske events, men nu begynder aktiviteterne at boble op til overfladen - også fra helt nye hjørner.

Nye internationale samarbejder

I forbindelse med årets European Communication Monitor (ECM) fik vi sat skub i et spændende samarbejde med kommunikationsforeningerne i Norge, Sverige og Finland, ligesom vi understøttede det nordiske forskningssamarbejde NORA med en indsats for at få stemme procenten for ECM op. Vi glæder os til at læse resultaterne af analysen, når den udkommer, og kan godt garantere, at vi afholder et K1-event herom – uanset om det bliver fysisk eller virtuelt – så stay tuned!

Den belgiske kommunikationsforening Kortom rakte også ud til os ifb. med et webinar de planlagde omkring COVID-19-kommunikation. De søgte en case, og det kunne vores netværk heldigvis hjælpe med. Når detaljerne er på plads, vil I som medlemmer af K1 også modtage en invitation og høre, hvem der præsenterer en dansk case.

Nye aktiviteter: Debat og sparring

Tættere på hjem har vi i K1 igangsat to nye initiativer: K1 Debatten og K1 Sparring. I bestyrelsen har vi længe talt om alternative måder at aktivere netværket på, nu hvor det fysiske møde ikke har været muligt – og hvad er bedre end kunne deltage i en rask debat eller tage en snak med en K1-kollega om en udfordring, karriereovervejelser eller blot ud fra en nysgerrig på andre kommunikatørers hverdag.

Følg og deltag i K1 Debatten her

Kunne du tænke dig sparring om din karrierevej, uddannelse, en konkret kommunikationsudfordring eller noget helt fjerde, så tag fat i os på K1@k1kommunikationsforening.dk. Her kan du også fortælle os, hvis du kunne tænke dig at være med i sparringpanelet.

Du kan læse mere om initiativet her

Administrativ opgradering

Ved sidste generalforsamling talte vi om muligheden for at ansætte hjælp til nogle af de administrative opgaver i foreningen. Vi har ved sidste bestyrelsesmøde taget en beslutning og valgt at afsætte nogle midler på at optimere vores medlemssystem og få hjælp til den løbende drift, der er i K1.

Vores medlemssystem Zyklus, der styrer vores medlemsrettede aktiviteter (events, nyhedsmails, medlemskaber) har vi været glade for de seneste år, og vi vil gerne fortsætte med det. Det har dog været ærgerligt, at automatisk betaling og gentegning af medlemskab ikke har været muligt. Derfor har vi besluttet at investere i udvikling af den funktion. Det var en enig bestyrelse der vedtog forslaget.

Derudover har vi i bestyrelsen længe talt om at ville få hjælp til den daglige drift, som der er i forbindelse med medlemsadministration og kommunikation, opgaver der er helt afgørende for vores aktiviteter, men som virkelig kan være en tung opgave i perioder hos de personer i bestyrelsen, der indtil videre har løst opgaven frivilligt. En udfordring har været at finde den rette person, og jeg er derfor rigtig glad for, at vores næstforperson Charlotte Kongsted har sagt ja til at påtage sig det administrative ansvar på en freelance-aftale tre timer ugentligt. Det var igen en enig bestyrelse der vedtog forslaget. Tak til Charlotte og tillykke til K1, der har fået en meget kompetent K1-konsulent i en økonomisk bæredygtig konstellation.

Har I spørgsmål til beslutninger eller undrer I jer over noget, så tag endelig fat i mig på
k1@k1kommunikationsforening.dk eller direkte på LinkedIn>

Med ønsket om et godt og aktivt forår

De bedste hilsner

Katrine Ninn-Grønne
Forperson i K1 Kommunikationsforening

Efterlad en kommentar

Du skal være logget ind for at kommentere