Nyt fra K1: Juli

Så er vi i gang! Efter lang tids dvale, hvor mulighederne for at mødes har været begrænsede, begynder det nu at boble i K1-land. Og ikke kun bag lukkede døre, hvor ideerne omkring Det meningsfulde samfund, verdensmålskommunikation og anderledes mødeformer har buldret ufortrødent. Nu begynder vi også at kunne udbrede budskabet til dig og alle andre i K1-fællesskabet.

Det første, jeg vil fortælle dig om, er en mini-aktivitet med langt perspektiv – nemlig K1 Kaffe. I K1 er relations-opbygning mindst lige så vigtigt som erfarings- og videnudveksling og derfor har vi sat kryds ved en række datoer, hvor det eneste formål er, at vi hilser på hinanden. Deltagerne sørger selv kaffe, øl eller vandpipe (afhængig af hvad man bedst synes egner sig til tidspunktet), og så mødes vi på en café eller i Kgs. Have i København til en rask sludder. Hvis man sidder ude i landet og gerne vil gøre noget lign. så skriv endelig til os med tid, sted og navn på værten, så lægger vi det op i vores eventkalender.

Er du mere til den konkrete erfaringsudveksling og har lyst til at give eller få sparring på din karrierevej, en konkret kommunikationsudfordring, udvikling af netværk eller noget helt fjerde? Så er K1 Sparring noget for dig. Her mødes kommunikatører i K1 netværket for at gøre hinanden klogere – både som enkeltstående sparringsmøder eller i fastere forløb.

Hør mere om K1 Sparring i denne video, og skriv til os på k1@k1kommunikationsforening.dk, hvis du har lyst til at være med i K1 Sparring-panelet.

Hvis du i stedet ikke kan vente med at deltage i et mere ‘klassisk’ K1 event (det vil sige, hvor du aldrig ved, hvad du kan forvente – andet end at det er godt), så har du grund til at glæde dig. 2. september er der nemlig endnu et event i temarækken om Det meningsfulde samfund. Denne gang om mediernes rolle, og Søren Schultz, chefredaktør for Vid&Sans, Lotte Hansen, adm. dir i Hansen & Ersbøll Agenda og CEO Ulrik Haagerup, CEO i Constructive Institute er allerede på programmet.

Endelig er det med stor fornøjelse, at vi har fuld gang i planlægningen af K1 Summit 2021, hvor vi også kan fejre vores 5-års fødselsdag!! Datoen er sat til 7. oktober, og igen er det vores forrygende venner på Københavns Universitet, der er hovedsponsorer og som lægger hus til. Vi glæder os usandsynligt meget til at se dig og de andre K1’ere! Du kommer til at høre meget mere, men da der er et par ledige pladser i bestyrelsen, så overvej lige om det er nu, du vil tage næste skridt og bidrage til K1 via bestyrelsesarbejdet.

Med disse ord ønsker jeg dig en forrygende sommer – og jeg håber at se en masse til en ‘damn good cup of company’ over sommeren!!

Hilsen Katrine
Forperson i K1 Kommunikationsforening