Leder: Giv og du skal få

Af: Anders Monrad Rendtorff, formand K1 Det bliver dejligt at mødes til K1 Summit om et par uger og give jer alle en rapport for, hvordan det egentligt går for vores lille darling, K1. Jeg glæder mig, fordi det går godt. Og at vi ser den lille baby vokse støt og roligt, nu hvor vi har passeret to år, siden K1 blev født. Vi blev en forening sidste år til den første formelle generalforsamling. Vi fandt et stort behov for en vis formalisering af foreningen. Med rigtige medlemmer, rigtig bestyrelse, og rigtige netværk. Men den egentlige anledning var jo netop at sikre de rammer, der skal få mange frivillige til at bruge deres engagerede kræfter omkring kommunikationsfaglige emner i K1. Det synes jeg, vi lykkedes godt med. Det kan faktisk for tiden være svært at følge med i de mange arrangementer, der foregår. Jeg oplever stort aktivitetsniveau med både store og mange mindre events. Jeg oplever mange engagerede ildsjæle, der er med til debatter, med til at arrangere, med til at få K1 til at leve. Jeg oplever vores faglige omverden, organisationerne og andre aktører inden for kommunikation, der alle er friske på at hjælpe, støtte og samarbejde om faglige arrangementer. Det lyder jo som rigtig god gammeldags vækst. Men det er meget mere og meget vigtigere end det. For vi laver ikke passive foredrag. Vi laver aktive debatter. Vi forfølger ikke ét emne, men ser derimod ud til at have masser af held med at lave den type arrangementer og den type af indhold, som den eller de aktive gerne vil lave. Det giver en vidunderlig variation i vore faglige temaer, hvor jeg ser begejstringen sprede sig. Jeg selv er nok stadig mest til ”classic corporatecorporations”- problemstillinger, men ser mig selv inspireret af de mange andre mulige temaer, som vi driver og tilbyder. Der er ikke ét emne, men nok nogle hovedlinjer, der ser ud til at manifestere sig i år. Sidste år var det Værdifuld Kommunikation. I år ser vi momentum omkring etiske guidelines for branchen; rådgivning og frivillighed. Endelig er det ikke et sekretariat, der laver aktiviteterne. Det er medlemmerne, det er ildsjælene, det er jer. Jeg tror, at vores model med at lade frivillige forfølge egne ideer, sikrer passioneret engagement. At samarbejde med alle, der vil kommunikation, giver god bredde og forankring. Og at fokusere på det faglige (og undgå kommercielle interesser) giver en kolossal frihed. Jeg ser masser af energi, masser af konkret mulighed for den enkelte til at være med, og jeg ser tydeligt, at vores omgivelser tager os alvorligt. Det er inspirerende og motiverende. Så jeg glæder mig til KI Summit d. 4 oktober. Det bliver en fest!

Af: Anders Monrad Rendtorff, formand K1

Det bliver dejligt at mødes til K1 Summit om et par uger og give jer alle en rapport for, hvordan det egentligt går for vores lille darling, K1.

Jeg glæder mig, fordi det går godt. Og at vi ser den lille baby vokse støt og roligt, nu hvor vi har passeret to år, siden K1 blev født.

Vi blev en forening sidste år til den første formelle generalforsamling. Vi fandt et stort behov for en vis formalisering af foreningen. Med rigtige medlemmer, rigtig bestyrelse, og rigtige netværk. Men den egentlige anledning var jo netop at sikre de rammer, der skal få mange frivillige til at bruge deres engagerede kræfter omkring kommunikationsfaglige emner i K1.

Det synes jeg, vi lykkedes godt med. Det kan faktisk for tiden være svært at følge med i de mange arrangementer, der foregår. Jeg oplever stort aktivitetsniveau med både store og mange mindre events. Jeg oplever mange engagerede ildsjæle, der er med til debatter, med til at arrangere, med til at få K1 til at leve. Jeg oplever vores faglige omverden, organisationerne og andre aktører inden for kommunikation, der alle er friske på at hjælpe, støtte og samarbejde om faglige arrangementer. Det lyder jo som rigtig god gammeldags vækst.

Men det er meget mere og meget vigtigere end det. For vi laver ikke passive foredrag. Vi laver aktive debatter. Vi forfølger ikke ét emne, men ser derimod ud til at have masser af held med at lave den type arrangementer og den type af indhold, som den eller de aktive gerne vil lave. Det giver en vidunderlig variation i vore faglige temaer, hvor jeg ser begejstringen sprede sig. Jeg selv er nok stadig mest til ”classic corporatecorporations”- problemstillinger, men ser mig selv inspireret af de mange andre mulige temaer, som vi driver og tilbyder. Der er ikke ét emne, men nok nogle hovedlinjer, der ser ud til at manifestere sig i år.

Sidste år var det Værdifuld Kommunikation. I år ser vi momentum omkring etiske guidelines for branchen; rådgivning og frivillighed. Endelig er det ikke et sekretariat, der laver aktiviteterne. Det er medlemmerne, det er ildsjælene, det er jer.

Jeg tror, at vores model med at lade frivillige forfølge egne ideer, sikrer passioneret engagement. At samarbejde med alle, der vil kommunikation, giver god bredde og forankring. Og at fokusere på det faglige (og undgå kommercielle interesser) giver en kolossal frihed.

Jeg ser masser af energi, masser af konkret mulighed for den enkelte til at være med, og jeg ser tydeligt, at vores omgivelser tager os alvorligt. Det er inspirerende og motiverende.

Så jeg glæder mig til KI Summit d. 4 oktober. Det bliver en fest!