Artikler

Læs om hvad der rører sig i den faglige kommunikation. Alle artikler er skrevet af k1 medlemmer og derfor er der her mulighed for at få input og meninger fra forskellige faggrupper og brancher.

Har du en artikel – eller idé til en? Så send en mail til Peter Zeuthen eller Eva Vestrheim.

Branding på Lyd

Antallet af podcastser eksploderet de senere år, og mange organisationer henvender sig i dag til sine målgrupper via lydmediets populære univers. Til Københavns Podcast Festival havde Emil Dahl-Nielsen fra bro Kommunikation i samarbejde med K1 Kommunikationsforening inviteret tre forskellige kommercielle podcasts på scenen. Det blev til en snak om, hvordan de bruger podcastmediet, og hvad der er do’s and don’ts, hvis man har en spirende drøm om at give sig i kast med sin egen podcast.
Emil Dahl-Nielsen

10 spørgsmål til Podcasteren

Hos K1 er vi nysgerrige på mange ting. Det er der sikkert andre, der også er. Derfor har jeg sat mig for at starte en helt ny artikelserie hos K1 Kommunikationsforening, hvor vi møder inspirerende mennesker til en snak om, hvad de brænder for. Formatet er simpelt, jeg har forberedt 10 spørgsmål, og så tager vi en snak med dem som udgangspunkt. Hvor vi så ender henne, det er styret af den enkelte samtale. I første artikel har jeg talt om podcast med Emil Dahl-Nielsen, der er konsulent hos bro Kommunikation. Og du kan godt glæde dig til at læse videre, for Emil deler en masse unikke guldkorn til, hvordan man får succes med sin podcast.

Kudos for etisk lederskab

Vi er forbi den tid, hvor det bare handler om ”at manipulere/selektere/formulere informationer, så vores kunder fremstår bedst muligt i medierne og over for deres interessenter.” Det tjener nemlig ikke kunderne på den lange bane.

Historier i hjertet

For Charlotte har historier altid haft en helt særlig betydning. Hun har et storforbrug af skønlitteratur, som startede allerede i hendes tidlige teenageår og hun erfarede hurtigt, at man ved hjælp af fortællinger kan røre folks hjerter og skabe forandringer.

Leder: Knips, knaster og knæfald – hvor peger K-pilen hen?

Bliver fremtidens kommunikation styret af de mange knips og øjebliksbilleder? Finder vi endelig algoritmen for god opførsel? Hvad bliver det næste, vi kommunikatører skal fylde værktøjskassen med?

Leadership from the inside out

In the following article I have taken one factor that came out of the conference and will investigate the impact on conscious leadership in the light of a greater understanding of neuroscience and other related influences.

Hvem leder toplederen?

K1 og Kommunikation & Sprog bød den 2. april velkommen til endnu en K1 salon på KUA. Denne gang var temaet samspillet mellem toplederen og kommunikationsrådgiveren.

Vejen til Millenials

Den årlige ComCaseCompetition i international kommunikation, der afholdes på CBS, har fundet sine vindere for 2019. Gruppen bestående af Sofie Kormind, Katrine Funder, Emilie Rosenørn og Clara Vasconcelos vandt over ni andre hold i årets finale, der fandt sted på Kilen, CBS på Frederiksberg. Årets casestiller, Pandora havde bedt deltagerne fra de forskellige kommunikationsuddannelser i...

Pandora og millenials

ComCaseCompetition er nu en fast etableret del af kommunikationsmiljøet i Danmark. Konkurrencen, hvor danske og internationale kommunikationsstuderende får muligheden for at teste deres færdigheder hos nogle af de største, danske globale virksomheder. Tidligere caseværter tæller Coloplast, Carlsberg, Maersk, Novo Nordisk, Novozymes, Egmont, Maersk, Arla Food og Ørsted. Konkurrencen er et samarbejde mellem CBS, Djøf og...